Monday, August 22, 2011

BUKU : DWILOGI CINTA DARI TIMUR TENGAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Apa habaq? Hari ni aku nak perkenal 2 buah novel cinta yang berjaya memikat hati aku yang suka baca novel jiwang. Mula-mula tu memang aku tolak tepi buku-buku islamik nih, tetapi lepas baca alangkah sedarnya aku, kalau aku tak baca buku ni, aku lah manusia paling rugi bukan setakat di Sik tetapi di seluruh dunia. Hebat tak hebat buku ni, cetakan pertama 2008 pastu cetakan keempat 2010.

WARKAH CINTA BERBAU SYURGA
RM23.50

Amir Mukhlis seorang mahasiswa yang membesar dalam atmosfera agama yang subur. Hidupnya mula teruji apabila Wardah mengharapkan sebuah keputusan. Lalu Balqis muncul membawa harapan. Akibatnya, salah faham tercetus antara Amir dan teman serumahnya. Dalam kegetiran menjadi mahasiswa tahun akhir, Amir perlu menyelesaikan konflik perasaan dan persahabatan. Kesihatannya turut terjejas. Mampukah Amir membuat keputusan tepat untuk keluar dari kemelut ini?

"Jika novel Ayat-ayat Cinta menyorot latar mesir dari pandangan seorang mahasiswa Indonesia, maka Warkah Cinta Berbau Syurga ini disorot dari kaca mata seorang mahasiswa Malaysia yang menuntut di sana. Justeru tidak hairan andai latar kaherahnya dan suasana kehidupan para pelajar Malaysia dapat diperincikan sebegitu rupa. dalam lambakan karya bertemakan cinta asyik-masyuk bernafsu rendah yang boleh mengelirukan pembaca remaja, novel cinta berjiwa islamik begini sewajarnya menjadi alternatif terbaik selain mampu memperkaya khazanah sastera Islam tanah air."
Zaid Akhtar-Penulis novel

"Novel islami beginilah yang saya nantikan. Setelah diperkenalkan oleh rakan, saya mencuba buku ini untuk menguji sejauh manakah kebenaran kata rakan saya. Ternyata saya mengaku kalah. Novel ini memang da booooom!!! Saya rasa macam saya jelajah Mesir dan berada bersama-sama watak dalam novel ini. Semuanya begitu terperinci hinggakan saya rasa perlu melancong dan merasai sendiri pengalaman di Mesir untuk melengkapkan episod novel ini. Apa tunggu lagi?"
Miss Jericle-Pemilik blog & Penggemar Novel Jiwang



 KALA CINTA & WAHYU BERSATU
RM18.00

Mesir bukan noktah akhir pertemuan Amir dan Balqis. Amir mukhlis pulang ke Malaysia bertarung antara hidup dan mati sedangkan Balqis menyangka lelaki itu sudah pergi menemui Ilahi.
Jalan hidup Balqis diwarnai dengan kehadiran Izzuddin yang kembali mengharapkan cinta.Amir Mukhlis bertemu tasnim yang teguh membawa legasi cinta wardah. Manakala Amelia terus mendambakan kasih Amir Mukhlis.

"Kalaulah karya-karya A.Ubaidillah Alias adalah musim-musim berempat, novel Kala Cinta $ Wahyu Bersatu ini adalah musim seminya, wangi, berwarna-warni"
Ilham Hamdani, Canberra, Australia 

"Walaupun sengatan karya kedua beliau tidak setajam karya pertamanya, namun sengatannya tetap berbisa. Saya tetap menantikan karya beliau yang seterusnya.Beli jangan tak beli, berbaloi-baloi."
Miss Jericle-Pemilik blog & Penggemar Novel Jiwang

No comments:

Related Posts with Thumbnails